Futura III -talon sydämessä sykkii Ravintola Flow, joka vastaa sekä talon aulapalveluista että ravintolatoiminnasta. Tämä pieni, mutta tehokas yritys on ollut mukana talon toiminnassa alusta alkaen, vuodesta 2009 lähtien. Vuonna 2025 käynnistyi jo Flow:n 16. toimintavuosi, mikä kertoo paljon Flow:n sitoutumisesta ja ammattitaidosta.
”Teemme töitä pienellä, mutta ammattitaitoisella porukalla”, kertoo Flown Anu, joka tuntee Futura I-IV -talot kuin omat taskunsa. Kolmen vakituisen työntekijän tiimillä on vankka ravintolatausta, mikä mahdollistaa sujuvan ja joustavan toiminnan.

Monipuolista palvelua sydämellä
Flow tarjoaa monimuotoisia palveluja Futura III -talon yrityksille ja vierailijoille. Aulapalvelu kattaa laajan kirjon toimintoja, jotka varmistavat sujuvan ja miellyttävän kokemuksen kaikille talossa asioiville. Ravintola Flow puolestaan tarjoaa monipuolisia vaihtoehtoja eri makuihin ja tarpeisiin.
Ravintola Flow:n 50-paikkainen buffet on suosittu lähialueen toimistotyöntekijöiden keskuudessa, kun taas à la carte -puoli soveltuu erinomaisesti vieraiden kanssa nautittaviin lounaisiin pöytiintarjoilun kera. Ravintola tarjoaa vaihtelevia vaihtoehtoja eri vuodenaikoihin ja huomioi erityisruokavaliot. Flow pystyy järjestämään tilaisuuksia 10-200 hengelle, mukautuen joustavasti asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin.
Flow on sitoutunut vastuulliseen toimintaan. Ravintola pyrkii minimoimaan hävikin myymällä ylimääräisen ruoan ResQ-sovelluksen kautta. Kattava palvelukokonaisuus mukautuu sujuvasti erilaisiin tilanteisiin, oli kyseessä sitten päivittäinen lounas, yritystilaisuus tai erikoisjärjestelyjä vaativa tapahtuma. Flown tavoitteena on tarjota sujuva ja miellyttävä kokemus kaikille asiakkailleen. Anu korostaa Flow:n kykyä vastata erilaisiin toiveisiin: ”Olemme toteuttaneet 10-200 hengen tilaisuuksia ja kaikkea siltä väliltä. Harvoin, jos koskaan, joudumme sanomaan, ettemme pysty täyttämään asiakkaan toiveita.”

Aulapalvelun tärkeä rooli
Aulapalvelu huolehtii vieraiden vastaanotosta, neuvonnasta ja opastuksesta sekä hoitaa postituspalvelut. Lisäksi aulapalvelun kautta järjestyvät neuvottelutila- ja cateringvaraukset sekä pitopalvelut erilaisiin tilaisuuksiin.
Aulapalvelujen rooli Futura I-IV -taloissa on erittäin merkittävä. Ne vaikuttavat ratkaisevasti kokonaistunnelmaan ja asiakaskokemukseen. Kun asiakas muuttaa taloon, aulapalvelu on ensimmäinen tärkeä kontakti, joka tietää, osaa ja opastaa.
”Aulapalvelu tuo yhteisöllisyyttä ja on todella tärkeä asia”, Anu korostaa. ”Meiltä tullaan ensimmäisenä kysymään ja selvitellään yhdessä, jos ei osata heti auttaa. Se on palvelu, jota arvostetaan ja joka tulee luontaisesti.”
Aulapalvelu luo myös turvallisuutta. Esimerkiksi palohälytyksen aikana henkilökunta ohjaa ihmisiä turvallisesti ulos. ”Jos sattuu jotain yllättävää, meiltä tullaan kysymään”, Anu kertoo. ”Olemme tietopankki ja yleinen ohjaus asiaan kuin asiaan sekä yrityksille että vieraille. Aulapalveluissa pystymme reagoimaan nopeasti erilaisiin tarpeisiin ja tilanteisiin.”

Jatkuva kehittyminen ja henkilökohtainen palvelu
”Pyrimme aina toteuttamaan asiakkaiden toiveet, oli kyseessä sitten yksityishenkilö tai yritys”, kertoo Anu, korostaen palvelun joustavuutta.
Flow on sitoutunut jatkuvaan kehittymiseen vastatakseen modernin työympäristön tarpeisiin. ”Olemme oppineet tuntemaan ihmiset, yritykset ja työntekijät. Meillä on henkilökohtainen suhde asiakkaisiin – emme ole pelkästään ravintola vaan vähän enemmän”, Anu kuvailee.
”Olemme aina valmiina opettelemaan uutta ja kehittymään. Hoidamme ravintolan lisäksi myös aulapalveluja omilla persoonillamme ja sydämellä”, hän jatkaa.
Yhteistyö Vaasa Parksin kanssa
Yhteistyö Vaasa Parksin kanssa on kehittynyt vuosien varrella erittäin hyväksi. ”Yhteistyö toimii erinomaisesti”, Anu kertoo. ”Olemme ravintola- ja aulapalvelujen tiimoilta viikoittain yhteydessä. Yhteydenotto tapahtuu matalalla kynnyksellä ja meillä on selkeät roolit puolin ja toisin.”
Anu arvostaa erityisesti saumatonta yhteydenpitoa: ”Ei tarvitse odotella vastauksia. Olemme olleet todella tyytyväisiä vuokranantajaan. Yhteistyö on positiivista puolin ja toisin.”

Tulevaisuuden näkymät
Vaikka korona toi haasteita ja asiakasmäärät eivät ole vielä palautuneet entiselle tasolle, Flow katsoo tulevaisuuteen positiivisin mielin.
”Asiakkaat suosittelevat meitä, ja puskaradio kertoo palveluistamme. Se kertoo siitä, että jotain on tehty oikein”, Anu iloitsee.
Tulevaisuudessa Flow näkee mahdollisuuksia yhteistyön lisäämisessä Futura-talojen aulapalvelujen välillä. ”Voisimme kehittää yhteisöllisyyttä ja yhteistyötä entisestään”, Anu pohtii.
Ravintola Flow on enemmän kuin vain ravintola tai aulapalvelu – se on Futura III -talon sydän ja sielu. ”Jatkamme sydämellä arkista aherrusta”, Anu kiteyttää Flown filosofian. Tämä asenne ja omistautuminen tekevät Flowsta korvaamattoman osan Futura I-IV -talojen yhteisöä.