CJ0B0119

Futura I-IV-byggnadernas servicemiljö får beröm – resultaten från kundnöjdhetsundersökningen 2024 färdigställda

Under hösten 2024 genomfördes en kundnöjdhetsundersökning som gav värdefull feedback från användarna av Futura I-IV-byggnaderna. Totalt deltog 100 respondenter i undersökningen, och resultaten visade att den övergripande kundnöjdheten med Futura I-IV-byggnadernas tjänster var 8,2, på en skala från 1 till 10. Rekommendationsviljan (Net Promoter Score) var 36, vilket också återspeglar en god allmän nöjdhet. Mest nöjda var Futura II-husets användare, där den övergripande nöjdheten var 8,5 och NPS 59.

Beröm för städning och kundservice

Städningen av de allmänna utrymmena fick återigen särskilt mycket positiv feedback, med ett genomsnitt på 4,4 på en skala från 1 till 5. ”Lokalerna är alltid rena och väl underhållna. Jag uppskattar också att vi alltid informeras i förväg om kommande underhållsarbeten,” kommenterade en respondent. Receptionstjänsterna fick också beröm för sin hjälpsamhet och vänlighet: ”Jag fick mycket bra vägledning och anvisningar i receptionen när jag kom till min nya arbetsplats för första gången. Fortsätt i samma stil!”

Restaurangernas mångsidighet gläder

Restaurangerna i Futura I-IV-byggnaderna fick beröm för sina temaluncher och varierande menyer, som ger en trevlig omväxling i vardagen. I undersökningen framfördes önskemål om fler vegetariska och fiskbaserade rätter samt mer varierade alternativ för specialkost. Restaurangerna påminner också om att de alltid är redo att hjälpa till med kundernas specialkostbehov och strävar efter att hitta lämpliga lösningar även utanför ordinarie menyn.

Restaurang Flows Anu Saaranen dukar på à la carte-sidan.

Parkering och laddningsstationer i fokus för utveckling

Användarna gav positiv feedback om parkeringsmöjligheterna och föreslog samtidigt fler laddningsstationer för elbilar för att möta det ökande behovet: ”Det finns för få laddningsstationer, och de är ofta upptagna. Det behövs absolut fler stationer.” Vi har redan reagerat på efterfrågan och beställt två nya laddningsstationer som kommer att installeras i anslutning till Futura II-byggnaden ännu i år.

I undersökningen lyftes även behovet av förbättrat underhåll av parkeringsområden under vintermånaderna för att förhindra halka: ”Under vintern 2024 var sandningen dålig, men när vi gav feedback åtgärdades problemet snabbt.” Detta kommer att få ökat fokus under kommande säsong för att säkerställa användarnas säkerhet även under utmanande väderförhållanden.

Förbättrad kommunikation och synlighet i sociala medier

Undersökningen visade att användarna önskar mer information om evenemang och nya tjänster i området: ”Det skulle vara fantastiskt att få mer aktuell information, till exempel om nya företag och evenemang via e-post,” kommenterade en respondent. Som svar på detta har vi lanserat ett regelbundet nyhetsbrev som ger användarna i området aktuell information om evenemang, nya företag och andra viktiga frågor. Vi kommer också att satsa mer på marknadsföring i sociala medier och förbättra synligheten i olika kanaler.

> Beställ Futura I-IV nyhetsbrevet här

Tack till alla som deltog i undersökningen

Vi vill varmt tacka alla som deltog i undersökningen. Er feedback är ovärderlig för oss och hjälper oss att ständigt förbättra husens servicemiljö. Bland dem som svarade på undersökningen lottades det ut lunchpresentkort, och vinnarna har kontaktats personligen. Tillsammans gör vi Futura I-IV-området till en ännu bättre plats att arbeta och trivas på!

Vaasa Parks’ teamets Annika Matintupa, Jenna Hoffrén och Petteri Saarinen.

 

Relaterade artiklar

Integritetsöversikt

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Analytik och marknadsföring

Vi använder Google Analytics för att samla information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Dealfront och LinkedIns verktyg används för mätning av marknadsföringsåtgärder. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.