Under hösten 2024 genomfördes en kundnöjdhetsundersökning som gav värdefull feedback från användarna av Futura I-IV-byggnaderna. Totalt deltog 100 respondenter i undersökningen, och resultaten visade att den övergripande kundnöjdheten med Futura I-IV-byggnadernas tjänster var 8,2, på en skala från 1 till 10. Rekommendationsviljan (Net Promoter Score) var 36, vilket också återspeglar en god allmän nöjdhet. Mest nöjda var Futura II-husets användare, där den övergripande nöjdheten var 8,5 och NPS 59.
Beröm för städning och kundservice
Städningen av de allmänna utrymmena fick återigen särskilt mycket positiv feedback, med ett genomsnitt på 4,4 på en skala från 1 till 5. ”Lokalerna är alltid rena och väl underhållna. Jag uppskattar också att vi alltid informeras i förväg om kommande underhållsarbeten,” kommenterade en respondent. Receptionstjänsterna fick också beröm för sin hjälpsamhet och vänlighet: ”Jag fick mycket bra vägledning och anvisningar i receptionen när jag kom till min nya arbetsplats för första gången. Fortsätt i samma stil!”
Restaurangernas mångsidighet gläder
Restaurangerna i Futura I-IV-byggnaderna fick beröm för sina temaluncher och varierande menyer, som ger en trevlig omväxling i vardagen. I undersökningen framfördes önskemål om fler vegetariska och fiskbaserade rätter samt mer varierade alternativ för specialkost. Restaurangerna påminner också om att de alltid är redo att hjälpa till med kundernas specialkostbehov och strävar efter att hitta lämpliga lösningar även utanför ordinarie menyn.

Parkering och laddningsstationer i fokus för utveckling
Användarna gav positiv feedback om parkeringsmöjligheterna och föreslog samtidigt fler laddningsstationer för elbilar för att möta det ökande behovet: ”Det finns för få laddningsstationer, och de är ofta upptagna. Det behövs absolut fler stationer.” Vi har redan reagerat på efterfrågan och beställt två nya laddningsstationer som kommer att installeras i anslutning till Futura II-byggnaden ännu i år.
I undersökningen lyftes även behovet av förbättrat underhåll av parkeringsområden under vintermånaderna för att förhindra halka: ”Under vintern 2024 var sandningen dålig, men när vi gav feedback åtgärdades problemet snabbt.” Detta kommer att få ökat fokus under kommande säsong för att säkerställa användarnas säkerhet även under utmanande väderförhållanden.
Förbättrad kommunikation och synlighet i sociala medier
Undersökningen visade att användarna önskar mer information om evenemang och nya tjänster i området: ”Det skulle vara fantastiskt att få mer aktuell information, till exempel om nya företag och evenemang via e-post,” kommenterade en respondent. Som svar på detta har vi lanserat ett regelbundet nyhetsbrev som ger användarna i området aktuell information om evenemang, nya företag och andra viktiga frågor. Vi kommer också att satsa mer på marknadsföring i sociala medier och förbättra synligheten i olika kanaler.
> Beställ Futura I-IV nyhetsbrevet här
Tack till alla som deltog i undersökningen
Vi vill varmt tacka alla som deltog i undersökningen. Er feedback är ovärderlig för oss och hjälper oss att ständigt förbättra husens servicemiljö. Bland dem som svarade på undersökningen lottades det ut lunchpresentkort, och vinnarna har kontaktats personligen. Tillsammans gör vi Futura I-IV-området till en ännu bättre plats att arbeta och trivas på!
